Monday, May 27, 2013

Kreatif dan Comel

Suami baru mendapat gergaji elektrik kecil. Kemudian ada pula orang yang menjual kayu bundle yang sangat murah. Wah! Seronoknya dia mendapat hobi baru.

Teruja melihat dia menghasilkan pelbagai peralatan menarik dan comel. Bekas bunga, kereta sorong beroda empat, menara bunga kuning, pagar-pagar kecil. Berpeluh-peluh dia seharian mereka cipta . Selepas siap, dia pun berbangga-bangga menghadiahkannya kepada saya :))

Oh! Saya rasa jatuh cinta melihat dia menghasilkan barang-barang kreatif itu. Sangat suka melihat hasil kerja yang comel (seperti lukisan comel As Niza)…. Kecomelan sentiasa membuat hati rasa berbunga-bunga, automatik tersenyum senyum sendiri. Aduhai… bertuahnya mereka yang Allah kurniakan bakat kreatif, boleh membuai perasaan orang-orang tangan kejung seperti saya :))

Kata orang, jodoh kita selalunya berlawanan sifat dengan kita. Orang yang peramah mendapat pasangan yang pendiam. Yang suka ketawa mendapat yang suka senyum senyum kelat, yang pandai masak mendapat yang suka makan (saya! Saya!), yang kreatif mendapat yang suka melihat barangan kreatif tetapi tidak pandai menghasilkannya (saya juga!)

Allah ya Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang, Terima kasih yang tidak terhingga atas segala yang dikurniakan kepada saya… termasuk yang sanggup bersusah payah membuatkan saya barang-barang comel itu…

oh! saya sayang dia 

No comments:

Post a Comment