Wednesday, April 24, 2013

Seronok

Seronok. Seronok. Seronok !

Beberapa hari ini otak saya penuh dengan jadual mengurus untuk catering yang kami terima sepanjang minggu ini. Ianya tidaklah terlalu besar tetapi mengujakan kami kerana melibatkan peserta-peserta dari luar negara. Seminggu saya ke hulu ke hilir dengan fail itu… buah apa yang ingin disediakan, di mana mencari air kotak yang murah, jenama apa yang paling bagus dengan budget yang paling melegakan… apa menu yang sesuai, adakah mereka suka makanan ini? Apa bungkusan yang sesuai… oh! Serasa otak saya penuh dengan perkiraan.

Sudah lepas dua hari, ada enam hari lagi….

Sudah rasa sakit belakang, sudah tua :))

Penat, tapi saya gembira bekerja di dapur semula dengan suami… kebelakangan ini kerana kesibukan, jarang kami dapat bersama di dapur restoran itu seperti dulu dulu. Kami bergelak ketawa, memotong sayur, menyusun bungkusan, merasa makanan, memberi komen. Semuanya seronok! Suami asyik perasankan makanan yang dimasaknya sedap :)) Perasan wak tong!

Tapi memang benar acar yang dibuatnya sedap. Paling sedap di Simpang Pulai :))

Selesai, petang tadi kami raikan dengan makan dua biji mangga yang dijumpai dalam peti ais ( Rupanya itu mangga bibik! sorry bibik…. Esok mesti ke pasar mengganti (o _o)’

Allah ya Allah, terima kasih untuk minggu yang gembira…. :))
Banyak sangat :)). Tapi saya memang gmbira minggu ini!

Extra : Tadi sewaktu menghantar makanan ke hotel, macam ternampak seseorang yang dikenali. Teruja, tapi saya sangat comot…. Akhirnya menyorok di belakang pintu… :))

No comments:

Post a Comment