Sunday, September 22, 2013

Hari Yang Indah : Berkelah

Tarik langsir tingkap, biarkan cahaya memasuki bilik. Hamparkan pelapik di atas katil. Letakkan hidangan roti pita dan sardine. Tidak dilupa dua cawan kopi yang dilapik kotak keras.

Sempurna.

Kami pun tersenyum-senyum berkelah di atas katil sambil menikmati sarapan pagi.
Bosan sarapan di meja makan. Seronok juga begini. Sambil bersarapan, sambil bercerita tentang harapan, impian, cerita-cerita lalu. Rasa bertambah cinta :))

Kemudian baru mandi. Suami cuti hari ini. Seronok.

Turun ke bawah, suami mencapai mesin-mesin alatnya. Sambil membuat bekas bunga dari tempurung dan seludang kelapa, saya dengar dia bersajak-sajak pula.. Ecehceh, gembiranya Encik suami.

Saya menaip sambil memandang suami, merenung masa-masa yang berlalu, berbelas tahun hidup dengannya.Ada hari yang gembira, ada yang tidak tetapi saya tahu saya tidak tersalah memilih dia sebagai suami. Tak tahu sampai bila Dia meminjamkan semua yang saya sayang untuk menemani. Semoga hingga ke Jannah.

Makbulkan Ya Allah. Saya tahu di sana nanti ada banyak bidadari, saya duduk di sudut-sudut pun tidak mengapa, semoga Kau temukan juga lagi kami nanti di sana.

No comments:

Post a Comment